onsdag 26 oktober 2011

suck!

Inget vitrinskåp igår heller.. Alltså måste det komma idag, eller? De sa måndag eller tisdag, när jag var och köpte det. Men när jag ringde i måndags och hörde efter, så sa de tisdag eller onsdag?! Frusterande tycker jag, men ska bli skönt när det väl är hemma!

I natt kan jag inte somna. Har ett fruktansvärt illamående som kommer och går, vilket påverkar mig väldigt mycket, NEGATIVT, för min trötthet vill inte bli starkare, mer än att jag bara blir seg och rastlös.. Jag vill ju bli sömnig och kunna slockna när jag blundar, men icke..!

Hmm.. Igår vart jag till Neurologi mottagningen, för att träffa en läkare och påbörja en utredning av mina dagliga migränattacker och huvudvärk som ständigt plågar mig. Jag vart där tio minuter tidigare och satte mig ner i väntrummet. Jag väntar, klockan blir slagen; ingen läkare, tre minuter senare så blir jag uppropad av en sköterska, hon ber mig att sitta svar, informerar om vilket rum jag ska till och att läkaren ropar in mig när hon kommer. Inga problem, tänkte jag och filosoferade vidare, där jag satt på stolen.. Minuterna gick, jag vet inte hur många gånger jag ändrade om min tofs under de minuterna som gick.. Klockan blev kvart över, jag såg de andra i väntrummet bli inkallade av sina läkare, medan lilla jag snällt satt kvar. Jag såg samma sköterska som tidigare ropade upp mig, gå omkring och ropa upp namn och informera de andra patienterna, hon tittade på mig och såg mer och mer förvånad ut för varje gång. Jag reste på mig och bytte stol, för ombytets skull, till en stol närmre det rum som jag skulle in till; ingen läkare ännu.. När klockan var fem över halv, så hör jag hur denne sköterskan börjar att fråga runt bland de andra sköterskorna och läkarna, ifall de hade sett eller visste vart min läkare var.. Alla hon frågade blev lika fundersamma av hennes fråga, ingen kunde inte minnas när de såg min läkare senast..?! Liksom hur svårt kan det vara? Lägger man inte märket till sina kollegor? Men iallafall.. Jag bytte stol en gång till, gjorde om tofsen några gånger, gick i genom min handväska kanske 7 gånger om och om igen, jag kände att jag inte hade någon ro att sitta där längre. Nu hade jag suttit och väntat i 55 minuter (plus de 10 minuterna som jag var tidigare) och ingen läkare hade kommit. Då kommer det en annan sköterska och går fram till mig, hon säger: '
'Åh jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du har fått vänta såhär länge, men det har blivit något fel vid inbokningen av din tid. Följ med mig här så ska vi fixa det.''
-jag följde efter och in på ett rum.. Väl där inne så förklarar hon att min läkare, hon jag skulle träffa idag, var ledig idag och att ingen visste något om det. Hon bad om ursäkt flera gånger över att det hade blivit fel och sa att hon skulle skriva ner att hon skulle prata med min läkare när hon var tillbaka, så hon skrev och skrev, sen sa hon:
''Vi säger såhär.. jag pratar med Evelina direkt när hon är tillbaka och ber henne fixa en akuttid till dig så fort som möjligt, för när jag kollar här i hennes kalender, så har hon ingen ledig tid förrän i November och sålänge ska du inte behöva vänta på en ny tid. Men jag pratar med henne och berättar för henne om detta, så får hon ringa dig om en ny tid snarast, går det bra?''
- Ja visst, svarade jag och började fundera på hur de kan göra såna fel, inom landstinget. De borde ju kunna se om en läkare är ledig eller borta och då heller inte kunna boka in någon patient på en sån dag. Men tydligen så går det, det fick jag erfara idag. Så det var bara att gå igen och nu var klockan fem över. Jag hade alltså väntat i 70 minuter helt i onödan. Kul! Eller inte..

Men nu ska jag sova, för nu vart jag sömnig..

Godnatt!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar