torsdag 27 oktober 2011

äntligen hemma

Igår så fick jag hem mitt efterlängtade vitrinskåp, känns jätte skönt. Har redan börjat få saker på plats, men mycket återstår fortfarande.

Idag så har jag varit och handlat, för imorgon så ska jag baka inför kalaset på söndag. Det blir lite specialare, då jag ska granera dem på eget sätt, så jag kallar dem för blåa rutor.. Det är kärleksmums och silviarutor, fast med blå glasyr istället för gul och brun som det egentligen ska vara. Men visst, på en del av dem så ska jag även ha chokladglasyr också. Men eftersom temat går i blått, så kommer de mesta vara blått. Tårtan kommer att föreställa den blåa figuren från Barbarpapa familjen. Och det blir blått blått blått, både strössel och garnering, dekorationen och texten är också blått såklart och fint kommer det att bli, gott också för den delen. Bilder kommer att läggas upp efter helgen. Ska även baka kladdmuffins och de kommer också att vara blåa, för de ska få en blå garnering, såklart! Men med rosa jordgubbsströssel på. Gott gotteligott gott! :)

Igår gjorde jag pastafjärlar och köttfärssås till middag, det blev riktigt gott, så jag åt det som blev över, idag också. Mums :)

Nu blir det kaffe och sen väntar sängen.

Godkväll!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar